Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022r. poz. 2519) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kudowa-Zdrój tworzy i prowadzi Burmistrz Miasta Kudowa-Zdrój. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz Miasta Kudowa-Zdrój na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1.Dowód uiszczenia opłaty skarbowej. Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.
Wysokość opłaty skarbowej:
od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Oświadczenie to powinno zawierać także:
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w REJESTRZE.