Szanowni Przedsiębiorcy!

Samorządy Ziemi Kłodzkiej, mając świadomość poniesionych przez Państwa strat w branży turystycznej, wystąpiły do rządu z wieloma apelami w sprawie udzielenia Państwu wsparcia. Konsekwencją tych działań jest m.in. pismo wystosowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, który zwraca się w nim z prośbą o przygotowanie danych przedstawiających straty, jakie ponieśli Państwo w związku z ograniczeniami, a obecnie wręcz z zawieszeniem działalności turystycznej. Dane te mają przede wszystkim wzmocnić argumentację w dyskusji z przedstawicielami rządu.

W związku z powyższym zwracamy się prośbą do przedsiębiorców, o przedstawienie informacji o stratach, jakie ponieśli. Im więcej uzyskamy od Państwa konkretnych danych liczbowych, tym większa szansa na uzyskanie wsparcia rządowego.

Prosimy o uzupełnienie załączonej tabeli i przesłanie jej do nas do 18 stycznia, na adres mailowy e.drzewiecka@kudowa.pl lub w wiadomości prywatnej na profil Urzędu Miasta w aplikacji Messenger.

Przypominamy również, że Gmina Kudowa-Zdrój prowadzi Ewidencję Obiektów Hotelarskich. Zgłoszenie do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie jest obowiązkowe i podlegają mu wszystkie obiekty, w których świadczone są usługi noclegowe, a więc: pokoje gościnne, kwatery prywatne, gospodarstwa agroturystyczne, pola namiotowe, domki letniskowe, ośrodki wczasowe itd. bez względu na liczbę udostępnianych miejsc noclegowych oraz sezonowość świadczonych usług.

Wszystkie obiekty noclegowe, które znajdują się w gminnej Ewidencji Obiektów Hotelarskich otrzymają maila z prośbą o wypełnienie formularza, prosimy więc o sprawdzanie skrzynek mailowych. Jeżeli nie otrzymali Państwo wiadomości, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 748621730 lub mailowy: e.drzewiecka@kudowa.pl

Przykładowe dane w zestawieniu strat w branży turystycznej (rok 2019 i 2020 – porównanie)

  1. Liczba wykorzystanych bonów turystycznych
  2. Straty w dochodach ze względu na decyzje rządu związane z sytuacją epidemiologiczną
  3. Wielkość ruchu turystycznego w okresie pandemii
  4.  Liczba turystów korzystających z obiektów noclegowych i gastronomicznych
  5. Zatrudnienie pracowników
  6. Zawieszenie lub wykreślenie działalności gospodarczej

Oczywiście lista ta nie stanowi ścisłych wytycznych, lecz jedynie sugestię, więc jeśli zechcą Państwo podać też inne dane, to będzie to również cenny wkład.

Straty w branży turystycznej – formularz do wypełnienia